20 квітня 2022
20 квітня 2022 року відбулося засідання гуртка «Менеджер» на тему: «Менеджмент: основні вміння управлінця та реакції на проблеми і виклики у військовий час». Студенти підготували презентації та виступи свого бачення менеджера як управлінця через призму війни та нові можливості бізнесу.
Зокрема, на засіданні гуртка виступили студенти 21-М групи:
Багато українців втратили роботу під час війни. Декому фізично ніде працювати, послуги інших вже не актуальні, а багато просто втекли з-під обстрілів, залишивши робоче місце.
Більшість фактично безробітних без перекваліфікації не зможуть залишитись на тому ж рівні соціального статусу та отримувати такі ж доходи.
Український та світовий ринок праці вже не буде таким як раніше. Якщо до цього ми напряму залежали від зовнішньої кон'юнктури, то сьогодні саме війна в Україні змінює попередні принципи, за якими функціонувала як економіка, так ринок праці.
Почнемо з того, як концептуально зміняться пріоритети в усьому світі.
Адже скільки б ми не робили економічних реформ, зміцнювали державні інститути, зменшували споживання вугілля, ставили фільтри на заводах, сортували сміття – все це стає не таким важливим, коли сусідня країна заходить на твою землю зі зброєю.
Відповідно до загального контексту, а також враховуючи локальний, можна зробити припущення, які професії будуть популярними в найближчому майбутньому в Україні.
Попит на деякі професії з’явиться вперше, зокрема і на ті, які потребуватимуть нових навичок.
Архітектори, дизайнери, консультанти, комунікаційники, перекладачі, інженери, технологи, науковці, викладачі, фінансисти, економісти, юристи, агрономи – якщо зараз це виглядає складно, то з кожним роком технології дозволять працювати віддалено для більшої кількості людей і професій. Цьому сприятиме як глобальні рухи, так і локальний контекст.
Замисліться, чи можете ви свою професію зробити власною справою з орієнтацією на глобальний ринок.
Важливо пам'ятати, що після такого героїзму українців бренд "made in Ukraine" буде сприйматися зовсім по іншому. Це ще одна причина чому ваша майбутня послуга чи продукція буде мати більший попит в світі. І головне: думайте глобально і дійте локально. Світ не буде більше таким як раніше, але хто сказав що це не є нашою конкурентною перевагою?
Викладачі: О. М. Конончук, І. П. Бондарчук, Е. В. Обарчук
Студенти 11-М, 21-М, 31-М