Атестація педагогічних працівників 2022

Коледж

18 березня 2022

17 березня 2022 року відбулася атестація педагогічних працівників коледжу відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 року № 930. Проведення атестації стало можливим у заплановані терміни, тому що поточна ситуація у місті Рівне і Рівненській області контрольована, активні бойові дії не проводяться.

Всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності викладачів коледжу, як того вимагає атестаційний процес, розпочалося у жовтні 2021 року після затвердження списків педагогічних працівників, які атестуються у 2022 році і практично завершилося до 24 лютого 2022 року. Атестація педагогічних працівників – це система заходів, за допомогою яких визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання; це своєрідний підсумок роботи викладача за міжатестаційний період та звіт про неї перед колегами.

Атестаційна комісія коледжу у складі: Корсуна Я. П., голови атестаційної комісії, директора коледжу; Царука В. Ю., кандидата економічних наук, заступника голови атестаційної комісії, заступника директора з навчальної роботи; Балдич Л. В., секретаря атестаційної комісії, методиста коледжу; та членів комісії: Качановського О. І., заступника директора з виробничої роботи, голови профспілкового комітету; Гуменюка В. Д., голови циклової комісії загальноосвітніх дисциплін; Кучерук О. М., заступника головного бухгалтера; Сасовського Т. А., кандидата технічних наук, голови циклової комісії будівельних дисциплін; Чорнобривої О. В., голови циклової комісії юридичних дисциплін, Якимчук І. О., завідувача відділення програмування; Яткевич І. П., помічника директора з кадрової роботи, розглянула атестаційні матеріали та заслухала педагогічних працівників.

Метою атестації педагогічних працівників є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу. У 2021-2022 навчальному році атестувалося 17 педагогічних працівників коледжу.

Особливістю атестації на даний час є необхідна умова щорічного проходження підвищення кваліфікації. Всі педагогічні працівники, які атестувалися, дотрималися цієї вимоги та пройшли підвищення кваліфікації шляхом навчання за програмою підвищення кваліфікації в НУБіП України ННІ неперервної освіти і туризму з інноваційної спрямованості педагогічної діяльності; шляхом стажування на виробничих підприємствах, в організаціях та установах області; підвищили свою інформаційно-комунікаційну та цифрову компетентність в ДУ «НМЦ ВФПО» та безпосередньо у ВСП «РФК НУБіП України»; викладачі загальноосвітніх дисциплін розвинули професійні компетентності – знання навчального предмета, фахових методик, технологій, в Рівненському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти.

У процесі підготовки до атестації голови циклових комісій та члени атестаційної комісії відвідували заняття та виховні заходи викладачів, які були включені і до списків на атестацію у 2022 році; перевірили комплекси навчально-методичного забезпечення дисциплін, з яких атестується педагогічний працівник; визначили рівень навчальних досягнень студентів з дисциплін; ознайомилися з відомостями про участь педагогічного працівника у роботі методичних об’єднань, науково-практичних конференцій, фахових конкурсах тощо; ознайомилися з методичними напрацюваннями педагогічного працівника. Важливим етапом підготовки стало складання характеристик, формування атестаційних справ педагогічних працівників та підготовка атестаційних листів.

Комісія ухвалила рішення про порушення клопотання перед атестаційною комісією департаменту освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації про відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєному педагогічному званню «викладач-методист» для трьох педагогічних працівників та про відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєному педагогічному званню «старший викладач» для одного педагогічного працівника.

Щодо двох педагогічних працівників атестаційна комісія ухвалила рішення про порушення клопотання атестаційною комісією департаменту освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації про відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєння педагогічного званню «викладач-методист».

Чітка система мотивації, вироблена у коледжі, сприяє тому, що викладачі не зволікають з підвищенням кваліфікаційної категорії, а намагаються підвищити свій професійних рівень: беруть участь у конференціях, вебінарах, конкурсах, готують методичні розробки та навчальні посібники, проводять відкриті заняття та виховні заходи, і маючи такі напрацювання, йдуть на позачергову атестацію і успішно атестуються.

Атестаційна комісія встановила, що четверо педагогічних працівників впродовж міжатестаційного періоду суттєво підвищили рівень професійної компетентності і тому ухвалила рішення про порушення клопотання атестаційною комісією департаменту освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії».

Атестаційна комісія присвоїла кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» трьом викладачам та «спеціаліст другої категорії» чотирьом викладачам позачергово.

Оскільки основними принципами атестації є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об’єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності, атестаційна комісія керувалася інтересами педагогічного працівника і атестація пройшла в доброзичливій атмосфері, педагогічні працівники були оцінені об’єктивно та ухвалено неупереджені рішення.

Людмила Балдич, методист коледжу