12 січня 2022
11-12 січня 2022 року у Відокремленому структурному підрозділі «Рівненський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України» відбулися щорічні традиційні Педагогічні читання.
Розпочав Педагогічні читання – 2022 Корсун Ярослав Петрович, директор коледжу, заслужений працівник освіти України. У вступному слові керівник закладу підвів підсумки 2021 року, назвавши ключові події року, що минув, та окреслив основні завдання педагогічного колективу коледжу на 2022 рік.
Програма проведення Педагогічних читань була насиченою і різноплановою.
Перший блок Педагогічних читань був присвячений знайомленню колективу коледжу з діяльністю Національного університету біоресурсів і природокористування України. Спікери за основу своїх виступів взяли Звіт про діяльність Національного університету біоресурсів і природокористування України за 2021 рік, з яким ректор доповідав на Конференції трудового колективу Університету 29 грудня 2021 р. Виступаючі зосередили увагу на структурі начального закладу, досягненнях університету та його стратегії розвитку.
Царук Василь Юрійович, доктор економічних наук, заступник директора з навчальної роботи, ознайомив присутніх з освітньою діяльністю НУБіП України, складом науково-педагогічного колективу університету, основними показниками навчально-методичної роботи, станом навчально-лабораторної бази, системою ступеневої освіти.
У своєму виступі Талімончук Олександр Григорович, заступник директора з виховної роботи, детально представив виховну, культурно-масову і спортивну роботу, діяльність студентського самоврядування в Університеті; назвав заходи, в яких успішно брали участь студенти ВСП «РФК НУБіП України».
Ковальчук Сергій Васильович, заступник директора з адміністративно-господарської роботи, доповів про соціально-побутові умови, створені університетом для викладачів і здобувачів освіти, та озвучив основні показники діяльності адміністративно-господарського підрозділу НУБіП України.
Таке детальне знайомлення з діяльність одного з повідних університетів України дозволить педагогічним і науково-педагогічним працівникам коледжу визначити пріоритети у співпраці з кафедрами базового закладу, ефективно використовувати одержану інформацію у профорієнтаційній роботі, правильно орієнтувати випускників коледжу і допомагати їм у виборі навчального закладу для продовження навчання.
Наступний блок педагогічних читань передбачав виступ запрошеного спікера, ним став Петрівський Ярослав Борисович, доктор технічних наук, професор, проректор з навчально-виховної роботи Рівненського державного гуманітарного університету, дійсний член міжнародної громадської Академії авторів наукових відкриттів. Тема його виступу «Парадигма сталого розвитку вищої освіти в умовах трансформаційних змін».
Третій блок Педагогічних читань торкнувся економічної сфери. Присутні заслухали доповіді: Немкович Оксани Борисівни, кандидата економічних наук, викладача-методиста економічних дисциплін, яка провела аналіз Державного бюджету України на 2022 р.; Конончук Оксани Миколаївни, викладача-методиста економічних дисциплін, яка розповіла про глобальні ризики і загрози в умовах пандемії, їх фінансовий і макроекономічний аспекти; Гнатюк Алли Аркадіївни, кандидата економічних наук, доцента, викладача-методиста економічних дисциплін, темою доповіді якої стала гіпотеза раціональних очікувань в економіках різних країн.
Четвертий блок – гуманітарний. Минуло понад два століття від тоді, як жив і творив великий митець і мислитель українського народу Григорій Савич Сковорода (у 2022 році виповнюється 300 років з дня йог народження). Він був загадкою для своїх співвітчизників при житті, нерозгаданий він і сучасними дослідниками, хоч кількість наукових праць про нього обчислюється сотнями. Він був усебічно обдарований: мав прекрасний голос і був професійним співаком, художником, письменником, філософом, педагогом.
Троцюк Вікторія Віталіївна, викладач-методист української літератури зазначила у своєму виступі, що жоден твір Г. Сковороди за його життя не був надрукований, але всі вони розходилися по Україні в рукописних списках. Чимало духовних пісень на його слова у XVIII ст. виконували кобзарі та лірники, студенти шкіл і мандрівні дяки, аматори в сімейному колі. Авторитет і популярність Г. Сковороди були такими великими, що йому приписували навіть твори інших авторів. Воістину він був учителем усього українського народу – Лицарем духовності.
У своєму виступі Навозняк Людмила Михайлівна, викладач-методист соціальних дисциплін, представила Григорія Савича Сковороду як філософа, педагога і сучасника (ким би він був як би жив в теперішній час). Г. С. Сковорода був оригінальним і самобутнім мислителем, добре обізнаним з ученням найвидатніших філософів античності, середньовіччя і нового часу. Його називали українським Сократом. Філософська концепція Г. Сковороди має багато спільного з концепцією просвітителів XVIII ст. Опанувавши досягнення світової філософської думки, Г. Сковорода став одним із зачинателів нової філософії в Україні.
Педагогічні погляди Григорія Сковороди спираються на його філософію і пов’язані зі славетними сократівськими діалогами та етичними проблемами в Європі XVIII століття. У педагогічних поглядах Г. С. Сковороди віддзеркалилися головні напрями прогресивної педагогіки: гуманізм, народність, природовідповідність, висока моральність, патріотизм.
Дослідники життя і вчення Григорія Савича сходяться на тому, що Сковороді якимось чином вдається залишатися близьким і сучасним для нових поколінь, попри те, що вже змінилися кілька епох. У кожній новій генерації знаходяться люди, які мають Сковороду «за свого», люблять його як друга і шанують як учителя.
П’ятий блок – знайомство з найбільш престижними університетами країн Європи та Середньої Азії.
15 грудня 2021 року, оприлюднено щорічний список кращих університетів країн Європи та Середньої Азії, що розвиваються, на 2022 рік (QS Emerging Europe and Central Asia University Rankings 2022), до якого увійшли 450 кращих закладів вищої освіти, зокрема 41 з України. Рейтинг укладено глобальним науково-дослідним консультаційним центром QS Quacquarelli Symonds. Загалом, порівняно з 2021 роком, кількість ЗВО України в регіональному рейтингу зросла з 25 до 41: 16 університетів вперше увійшли до рейтингу; 4 університети поліпшили позиції порівняно з позиціями минулого року; 7 університетів зберегли позиції.
Для складання регіонального рейтингу університетів QS Emerging Europe and Central Asia University Rankings враховуються десять показників: академічна репутація закладу освіти, його репутація серед роботодавців, співвідношення кількості викладачів та студентів, кількість публікацій на одного викладача і співробітника, кількість цитувань на одну публікацію, частка іноземних викладачів і співробітників, частка іноземних студентів, частка викладачів та співробітників з ученим ступенем, глибина міжнародних наукових колаборацій та присутність закладу освіти в онлайн-середовищі.
Царук Василь Юрійович, доктор економічних наук, заступник директора з навчальної роботи і Талімончук Олександр Григорович, заступник директора з виховної роботи, представили 10 українських університетів, які увійшли в ТОП 200 за цим рейтингом, в т. ч. і НУБіП України (183 місце).
Русіна Неля Григорівна, кандидат педагогічних наук, голова циклової комісії землевпорядних дисциплін, розповіла про російські університети, які зайняли перші сходинки в рейтингу.
Люльчик Вадим Олександрович, кандидат сільськогосподарських наук, завідувач технічного відділення, озвучив інформацію про освітню діяльність інших іноземних університетів, які знаходяться в першій десятці списку.
Всі спікери провели велику дослідницьку роботу, підготували презентації до виступів, дібрали відеоматеріали, виголосили свої доповіді на високому професійному рівні. Присутні члени педагогічного колективу отримали багато цікавої і важливої інформації, яку неодмінно використають в освітньому процесі для підвищення якості надання освітніх послуг здобувачам освіти.
Людмила Балдич,
методист коледжу