18-19 березня 2021 року відбулася атестація педагогічних працівників коледжу відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 року № 930.
Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання; це своєрідний підсумок роботи викладача за міжатестаційний період та звіт про неї перед колегами.
Атестаційна комісія коледжу у складі: Корсуна Я. П., голови атестаційної комісії, директора коледжу; Царука В. Ю., кандидата економічних наук, заступника голови атестаційної комісії, заступника директора з навчальної роботи; Балдич Л. В., секретаря атестаційної комісії, методиста коледжу; та членів комісії: Бурячинської Л. В., завідувача Бібліотечно-інформаційного центру; Качановського О. І., заступника директора з виробничої роботи, голови профспілкового комітету; Кристопчук Т. Є., доктора педагогічних наук, доцента, голови циклової комісії гуманітарних дисциплін; Кучерук О. М., заступника головного бухгалтера; Сасовського Т. А., кандидата технічних наук, голови циклової комісії будівельних дисциплін; Якимчук І. О., завідувача відділення програмування; Яткевич І. П., помічника директора з кадрової роботи, розглянула атестаційні матеріали та заслухала педагогічних працівників. У цьому році до складу комісії був відряджений НУБіП України Опальчук Богдан Віталійович, заступник начальника відділу регіонального розвитку, дистанційної освіти та заочного навчання, який прибув на засідання комісії та взяв у ньому активну участь.
Адміністрація коледжу, зустрівши Опальчука Б. В., провела для нього огляд матеріально-технічної бази коледжу. Хоч Богдан Віталійович не вперше у коледжі, та зацікавити його було чим. Адже фонд бібліотеки коледжу, який має понад 54 000 екземплярів, містить копії оригіналів цінних рідкісних видань. У книзі пошани він подякував Ярославу Петровичу за організацію гарної зустрічі та відзначив доброзичливість та дружелюбність, з якою його зустрів колектив коледжу.
Перед початком атестації секретар атестаційної комісії Людмила Балдич зачитала наказ про склад атестаційної комісії. Як методист коледжу воза зазначила, що метою атестації педагогічних працівників є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу. У 2020-2021 навчальному році атестувалося 38 педагогічних працівників коледжу.
Особливістю атестації у 2021 році є необхідна умова щорічного проходження підвищення кваліфікації. Всі педагогічні працівники, які атестувалися, дотрималися цієї вимоги та пройшли підвищення кваліфікації шляхом навчання за програмою підвищення кваліфікації в НУБіП України ННІ неперервної освіти і туризму з інноваційної спрямованості педагогічної діяльності; шляхом стажування на виробничих підприємствах, в організаціях та установах області; підвищили свою інформаційно-комунікаційну та цифрову компетентність в ДУ «НМЦ ВФПО», опанувавши онлайнкурс-практикум «Професійна розробка електронного освітнього контенту»; викладачі загальноосвітніх дисциплін розвинули професійні компетентності – знання навчального предмета, фахових методик, технологій, в Рівненському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти.
Засідання атестаційної комісії тривало впродовж двох днів, але підготовка до атестації розпочалася ще на початку навчального року. Голови циклових комісій та члени атестаційної комісії відвідували заняття та виховні заходи викладачів, які були включені до списків на атестацію у 2021 році; перевірили комплекси навчально-методичного забезпечення дисциплін, з яких атестується педагогічний працівник; визначили рівень навчальних досягнень студентів з дисциплін; ознайомилися з відомостями про участь педагогічного працівника у роботі методичних об’єднань, науково-практичних конференцій, фахових конкурсах тощо; ознайомилися з методичними напрацюваннями педагогічного працівника. Важливим етапом підготовки стало складання характеристик, формування атестаційних справ педагогічних працівників та підготовка атестаційних листів.
Остаточне рішення про відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «викладач-методист», про присвоєння педагогічного звання «викладач-методист» та кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», стосовно 32 педагогічних та науково-педагогічних працівників, приймає комісія управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації (ІІ рівня).
Чітка система мотивації, вироблена у коледжі, сприяє тому, що викладачі не зволікають з підвищенням кваліфікаційної категорії, а намагаються підвищити свій професійних рівень: беруть участь у конференціях, вебінарах, конкурсах, готують методичні розробки та навчальні посібники, проводять відкриті заняття та виховні заходи, і маючи такі напрацювання, йдуть на позачергову атестацію і успішно атестуються.
Під час проведення засідання атестаційної комісії коледжу членами комісії ставилися питання щодо навчального та виховного процесів. Пріоритетними були запитання про джерела формування навчальних матеріалів, про організацію проведення власних занять за умов карантину та про види профорієнтаційної роботи з метою залучення контингенту на навчання у коледжі та у НУБіП України.
Атестаційна комісія коледжу присвоїла кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» двом викладачам та «спеціаліст другої категорії» одному викладачу позачергово.
Провідний бібліотекар та керівники гуртків підтвердили відповідність займаній посаді та тарифні розряди на атестаційній комісії.
Оскільки основними принципами атестації є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об’єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності, атестаційна комісія керувалася інтересами педагогічного працівника і атестація пройшла в доброзичливій атмосфері, педагогічні працівники були оцінені об’єктивно та ухвалено неупереджені рішення.
Людмила Балдич, методист коледжу