Цього навчального року кафедра педагогіки розширила географію своєї діяльності, відкривши на базі Рівненського коледжу НУБіП України підготовку магістрів за освітньо-професійною програмою «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті».
Для довідки. З 2014 року у складі Національного університету біоресурсів і природокористування України функціонують міжкафедральні навчальні лабораторії. У них організація навчального процесу здійснюється за заочною (дистанційною) формою навчання. Підготовка фахівців у міжкафедральних навчальних лабораторіях здійснюється для випускників коледжів за скороченим терміном навчання, на базі освітнього-кваліфікаційного рівня «Молодший спеціаліст» та за окремими магістерськими програмами. Така система підготовки дає можливість отримати вищу освіту за заочною (дистанційною) формою навчання сільській молоді, наблизити процес навчання студентів до місця їх роботи і проживання, вирішити проблеми зайнятості молоді в сільській місцевості. На даний період в НУБіП України функціонує 10 міжкафедральних навчальних лабораторій: на базі ВП НУБіП України «Мукачівський аграрний коледж», «Ірпінський економічний коледж», «Заліщицький аграрний коледж ім. Є.Храпливого», «Бобровицький коледж економіки і менеджменту ім. О.Майнової», «Рівненський коледж», «Бережанський агротехнічний інститут» і «Бережанський агротехнічний коледж», «Боярський коледж екології і природних ресурсів», Лубенського лісотехнічного коледжу, Малинського лісотехнічного коледжу та Таращанського державного технічного та економіко-правового коледжу.
Цей крок кафедра здійснила проаналізувавши позитивний досвід ННІ лісового і садово-паркового господарства, який вже третій рік поспіль проводить підготовку магістрів на базі Бережанського агротехнічного інституту. А підготовка Рівненським коледжем бакалаврів за спеціальністю Інженерія програмного забезпечення, успішність здійснення якої підтвердила цьогорічна акредитаційна експертиза НАЗЯВО, зумовила вибір саме цього закладу для запровадження підготовки магістрів за заочною формою навчання.
Після завершення першої сесії, під час якої проводилася начитка навчальних дисциплін у дистанційному режимі, ми вирішили поспілкуватися із завідувачем кафедри педагогіки нашого університету доктором педагогічних наук Русланом Сопівником і директором Рівненського коледжу заслуженим працівником освіти Ярославом Корсуном. Перші наші запитання до Руслана Васильовича, який мав нагоду познайомитися із студентами під час викладання авторського курсу «Лідерство в освіті та ІТ».
Які Ваші перші враження від студентів, чи мають вони якійсь відмінності від попереднього набору?
У цілому я хотів би відмітити досить високий рівень загальної підготовки студентів, їх відкритість і вмотивованість на продовження навчання, що засвідчили запитання, які вони ставили під час нашої дискусії. А те, що вони раніше навчалися в одній групі, здобувавши освіту бакалавра у Рівненському коледжі, значно полегшує і мою роботу як викладача: основне завдання мого курсу - розвиток і формування лідерських якостей особистості легше виконати у вже сформованому колективі.
У чому, на Вашу думку, полягає значення для кафедри у започаткуванні нового на нашому факультеті досвіду роботи у міжкафедральних навчальних лабораторіях? Чи має ця форма співпраці перспективу?
Безумовно має. Дистанційна освіта у всьому світі набуває все більшої популярності, цьогорічний карантин лише прискорив поширення цієї форми освіти. Адже нове покоління молоді все частіше поєднує навчання з трудовою діяльністю, часто здобуває паралельно дві освіти за різними освітніми програмами. І такі можливості для них відкриває саме дистанційна освіта. А наближення місця навчання до місця проживання студента дозволяє їм зекономити фінансові ресурси на проїзд і проживання у столиці. Так що, повторюся – перспективу робота міжкафедральних лабораторій має.
Щодо значення започаткування такої форми співпраці для кафедри. Наша освітньо-професійна програма «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» досить молода – її започатковано у 2019 році. Проте, на моє переконання, дуже перспективна: сьогодні важко переоцінити роль інформаційно-комунікаційних технологій у нашому житті, як і неможливо уявити сьогоднішнього педагога, який би не володів цими технологіями. Тому відкриття навчання за цією програмою у Рівненському коледжі розширює коло наших потенційних абітурієнтів, а для коледжу – забезпечує підготовку висококваліфікованих сучасних викладацьких кадрів.
Наступні наші запитання до директора Рівненського коледжу Ярослава Петровича Корсуна.
У чому Ви вбачаєте перспективу відкриття спеціальності «ІКТ в освіті» ОС «Магістр» при міжкафедральній навчальній лабораторії НУБіП України?
На мій погляд, спочатку студенти мали невелику інформацію про цю спеціальність. Та на сьогоднішній день студенти усіх наших спеціальностей, які здобувають ОС «Бакалавр», мають перспективу та мету вступу на освітню програму «ІКТ в освіті». Адже інформаційно-комунікаційні технології використовуються не тільки в освітній галузі, а й у інших. Тому вміти їх використовувати та ділитися своїми знаннями про це з іншими – не просто перспектива, а й можливість засвоїти додатково педагогічну спеціальність до свого основного фаху.
Ми співпрацюємо з батьками студенів, запрошуємо їх на Дні відкритих дверей для того, щоб показати перспективу у тому числі й навчання за ОС «Магістр» у нашому рідному університеті!!!
Яке значення спеціальність «ІКТ в освіті» відіграє для викладачів та студентів?
Перший рік вступу на навчання за спеціальністю «ІКТ в освіті» викликав інтерес, все нове – цікаве. Навіть студенти інших навчальних закладів, проявили цікавість до освітньої програми «ІКТ в освіті». Та з кожним роком можливість здобути диплом магістра одного з кращих столичних університетів на базі коледжу все більше і більше зацікавлюватиме студентів. Я впевнений, в наступному році буде досить потужний набір. А цікавість до такого навчання буде тільки зростати!!!
Розмову провели: завідувач міжкафедральної навчальної лабораторії
на базі Рівненського коледжу Сергій Кондюк,
старший викладач кафедри педагогіки Олег Єресько