Результати анкетування викладачів коледжу

Відділення програмування

31 січня 2018

Участь у анкетуванні взяли 44 викладачі коледжу з семи циклових комісій у такому співвідношенні:

  • Циклова комісія будівельних дисциплін 6,8 %;
  • Циклова комісія гуманітарних дисциплін 18,2 %;
  • Циклова комісія економічних дисциплін 15,9 %;
  • Циклова комісія загальноосвітніх дисциплін 11,4 %;
  • Циклова комісія землевпорядних дисциплін 18,2 %;
  • Циклова комісія програмування та інформаційних дисциплін 13,6 %;
  • Циклова комісія юридично-соціальних дисциплін 15,9 %.

 

Для 90,7 % викладачів пріоритетним стилем спілкування зі студентами на заняттях є демократичний, ліберальний стиль використовують 9,3 % викладачів.

  • авторитарний 0 %;
  • демократичний 90,7 %;
  • ліберальний 9,3 %

 

 У більшості викладачів переважає конструктивний і творчий характер навчальної діяльності на заняттях і у позанавчальний час. Так оцінили характер своєї навчальної діяльності викладачі:

  • репродуктивний 4,7 %;
  • конструктивний 48,8 %;
  • творчий 46,5 %.

Анкетування дозволило виявити, які питання педагогічного і методичного характеру викладачі хотіли б вивчити більш детально. В пріоритеті мотивація студентів до навчання і використання інтерактивних та ігрових методів у навчальній діяльності. Відповіді розподілились таким чином:

  • використання інтерактивних методів навчання                    30,2 %;
    • застосування методу проектів                                   14 %;
  • використання ігрових методів у навчальній діяльності          23,3 %;
  • проблеми практичного навчання                                       20,9 %;
  • методи організації самостійної роботи                                       7 %;
  • мотивація студентів до навчання                                                 48,8 %;
  • активізація пізнавальної діяльності студентів на заняттях          7 %;
  • форми і методи позааудиторної роботи з дисципліни (предмета) 18,6%;
  • створення відео                                                          2,3 %.

  

Щоб підвищити якість викладання навчальної дисципліни викладачі хотіли б удосконалити вміння щодо:

  • використання «хмарних» сервісів 37,2 %;
  • створення сайтів викладача (сайтів з дисципліни) 41,9 %;
  • створення та застосування тестових завдань 39,5 %;
  • створення електронних посібників 37,2 %;
  • використання мультимедійного супроводу 11,6 %;

 

Найбільш успішними у своїй практиці викладачі вважають такі форми позааудиторної роботи з дисципліни зі студентами:

  • гурткова робота                             25,6 %;
  • участь у заходах тижня дисциплін                             48,8 %;
  • підготовка до участі у конкурсах, олімпіадах, змаганнях 37,2 %;
  • написання статей для участі у конференціях                    30,2 %;
  • підготовка і проведення конференцій у коледжі          23,3 %;

інше:

  • літературні вечори, ділові зустрічі, бібліографічні огляди 2,3 %;
  • відвідування виставок                                                2,3 %.

Найбільше викладачів цікавить у виховній роботі формування сприятливої атмосфери у колективі групи, крім того і інші питання педагоги хотіли б вивчити більш детально:

  • виховання лідерських якостей у студентів групи (відділення) 25 %.
  • робота з проблемними студентами, попередження порушень правил внутрішнього розпорядку у коледжі і гуртожитках          54,5 %;
  • робота зі студентами, які потребують соціальної підтримки 22,7 %;
  • формування сприятливої атмосфери у колективі групи 63,6 %;
  • підвищення ефективності студентського самоврядування 31,8 %;

 

Засобами самоосвіти, які використовують викладачі і вважають найбільш ефективними є:

  • проведення науково-дослідницької роботи за педагогічною проблемою, над якою працюють 29,5 %;
  • вивчення наукової, методичної та навчальної літератури 31,8 %;
  • участь з доповідями у семінарах, майстер-класах, конференціях, методоб’єднаннях тощо 45,5 %;
  • вивчення досвіду своїх колег 45,5 %;
  • розробка комплексу навчально-методичного забезпечення з дисципліни 25 %;
  • теоретичну роботу і практичну апробацію особистих методичних матеріалів 9,1 %;
  • розробка електронних посібників, пакетів тестових завдань, комплектів унаочнення, комплексу практичних завдань і задач, завдань комплексних контрольних робіт з дисципліни (предмета) тощо 34,1%;
  • розробка навчальних проектів 13,6%;
  • створення електронної бібліотеки методичних розробок, посібників тощо для розміщення їх у «хмарному» середовищі 11,4%.

 

На думку викладачів стимулом до саморозвитку і самоудосконалення є конкурс «Педагогічні інновації», так вважає 59,1 % респондентів, конкурс «Лідер коледжівської освіти» – 31,8 %. Інші форми роботи мають менший вплив. Рейтингове оцінювання викладачів відзначили 20,5 % опитаних, рейтингове оцінювання циклових комісій – 15,9 % респондентів.

 

 Наталія Юпаткіна, викладач програмування та інформаційних дисциплін