Участь у анкетуванні взяли 44 викладачі коледжу з семи циклових комісій у такому співвідношенні:
- Циклова комісія будівельних дисциплін 6,8 %;
- Циклова комісія гуманітарних дисциплін 18,2 %;
- Циклова комісія економічних дисциплін 15,9 %;
- Циклова комісія загальноосвітніх дисциплін 11,4 %;
- Циклова комісія землевпорядних дисциплін 18,2 %;
- Циклова комісія програмування та інформаційних дисциплін 13,6 %;
- Циклова комісія юридично-соціальних дисциплін 15,9 %.
Для 90,7 % викладачів пріоритетним стилем спілкування зі студентами на заняттях є демократичний, ліберальний стиль використовують 9,3 % викладачів.
- авторитарний 0 %;
- демократичний 90,7 %;
- ліберальний 9,3 %
У більшості викладачів переважає конструктивний і творчий характер навчальної діяльності на заняттях і у позанавчальний час. Так оцінили характер своєї навчальної діяльності викладачі:
- репродуктивний 4,7 %;
- конструктивний 48,8 %;
- творчий 46,5 %.
Анкетування дозволило виявити, які питання педагогічного і методичного характеру викладачі хотіли б вивчити більш детально. В пріоритеті мотивація студентів до навчання і використання інтерактивних та ігрових методів у навчальній діяльності. Відповіді розподілились таким чином:
- використання інтерактивних методів навчання 30,2 %;
- застосування методу проектів 14 %;
- використання ігрових методів у навчальній діяльності 23,3 %;
- проблеми практичного навчання 20,9 %;
- методи організації самостійної роботи 7 %;
- мотивація студентів до навчання 48,8 %;
- активізація пізнавальної діяльності студентів на заняттях 7 %;
- форми і методи позааудиторної роботи з дисципліни (предмета) 18,6%;
- створення відео 2,3 %.
Щоб підвищити якість викладання навчальної дисципліни викладачі хотіли б удосконалити вміння щодо:
- використання «хмарних» сервісів 37,2 %;
- створення сайтів викладача (сайтів з дисципліни) 41,9 %;
- створення та застосування тестових завдань 39,5 %;
- створення електронних посібників 37,2 %;
- використання мультимедійного супроводу 11,6 %;
Найбільш успішними у своїй практиці викладачі вважають такі форми позааудиторної роботи з дисципліни зі студентами:
- гурткова робота 25,6 %;
- участь у заходах тижня дисциплін 48,8 %;
- підготовка до участі у конкурсах, олімпіадах, змаганнях 37,2 %;
- написання статей для участі у конференціях 30,2 %;
- підготовка і проведення конференцій у коледжі 23,3 %;
інше:
- літературні вечори, ділові зустрічі, бібліографічні огляди 2,3 %;
- відвідування виставок 2,3 %.
Найбільше викладачів цікавить у виховній роботі формування сприятливої атмосфери у колективі групи, крім того і інші питання педагоги хотіли б вивчити більш детально:
- виховання лідерських якостей у студентів групи (відділення) 25 %.
- робота з проблемними студентами, попередження порушень правил внутрішнього розпорядку у коледжі і гуртожитках 54,5 %;
- робота зі студентами, які потребують соціальної підтримки 22,7 %;
- формування сприятливої атмосфери у колективі групи 63,6 %;
- підвищення ефективності студентського самоврядування 31,8 %;
Засобами самоосвіти, які використовують викладачі і вважають найбільш ефективними є:
- проведення науково-дослідницької роботи за педагогічною проблемою, над якою працюють 29,5 %;
- вивчення наукової, методичної та навчальної літератури 31,8 %;
- участь з доповідями у семінарах, майстер-класах, конференціях, методоб’єднаннях тощо 45,5 %;
- вивчення досвіду своїх колег 45,5 %;
- розробка комплексу навчально-методичного забезпечення з дисципліни 25 %;
- теоретичну роботу і практичну апробацію особистих методичних матеріалів 9,1 %;
- розробка електронних посібників, пакетів тестових завдань, комплектів унаочнення, комплексу практичних завдань і задач, завдань комплексних контрольних робіт з дисципліни (предмета) тощо 34,1%;
- розробка навчальних проектів 13,6%;
- створення електронної бібліотеки методичних розробок, посібників тощо для розміщення їх у «хмарному» середовищі 11,4%.
На думку викладачів стимулом до саморозвитку і самоудосконалення є конкурс «Педагогічні інновації», так вважає 59,1 % респондентів, конкурс «Лідер коледжівської освіти» – 31,8 %. Інші форми роботи мають менший вплив. Рейтингове оцінювання викладачів відзначили 20,5 % опитаних, рейтингове оцінювання циклових комісій – 15,9 % респондентів.