Семінар-навчання: практичні поради та цікавий досвід НУБіП України у дистанційному навчанні

Коледж

02 лютого 2022

1-2 лютого 2022 року в Національному університеті біоресурсів і природокористування України пройшов семінар-навчання для керівників структурних підрозділів, членів вченої ради, завідувачів кафедрами, провідних вчених, присвячений сучасним трендам в освітній діяльності. Зініційований ректором Станіславом Ніколаєнком, цей семінар дає можливість розширити знання, обмінятися досвідом, по іншому поглянути на організацію своєї роботи, відповідно поліпшити її якість.

Відкриваючи його, проректор з науково-педагогічної роботи Василь Шинкарук, зазначив, що цей захід є вже традиційним, спікери підібрані таким чином, що охоплюються всі сфери освітньої діяльності. Разом з тим цьогорічний семінар-навчання буде закцентований на технологіях дистанційного навчання, насичений практичними аспектами.

 

Розпочала семінар заступник голови Національного агентства з питань забезпечення якості освіти Олена Єременко. Вона зупинилася на акредитації освітніх програм у аспекті забезпечення якості освіти, вказала на наявні проблеми в процесі проведення акредитації та шляхах їхнього спільного вирішення, окреслила основні показники якості освіти. Професор Володимир Боголюбов торкнувся реалізації концепції екологічної освіти, начальник навчально-методичного відділу Лариса Кліх поцікавилася перспективами проведення акредитації у поточному році.

Проректор з науково-педагогічної роботи, міжнародної діяльності та розвитку Вадим Ткачук представив особливості фінансування університету в 2022 році. Загальний обсяг складатиметься з фінансування стабільної діяльності плюс розподілене фінансування за формулою, що залежить від показників діяльності, та плюс певний резерв. Минулого року на поліпшення матеріально-технічної бази було використано 6,5 мільйона гривень, планом на поточний рік передбачена цифра в 4,5 мільйона. Акцент буде звернуто на закупівлю обладнання та облаштування центрів відеозапису практичних, лабораторних, лекційних занять. Також буде продовжена практика минулих років у закупівлі обладнання для навчальних лабораторій для кожного факультету та ННІ. Що ж до заробітної плати, то протягом року зросте розмір мінімальної заробітної плати до 6700 гривень, відповідно дещо зростуть заробітні плати працівників. Також проректор завважив, що зарплата науково-педагогічних працівників університету є вищою за середню по міністерству освіти і науки та залежить від індивідуального показника рейтингу кожного викладача.

Продовжив семінар начальник наукової частини Володимир Отченашко. Він зупинився на показниках цитованості наукових праць науково-педагогічних працівників університету, їхньому впливі на рейтинги вишу в міжнародних рейтингах. 

 Вимоги, досвід та рекомендації для проведення акредитації освітніх програм представила начальник навчально-методичного відділу Лариса Кліх.

На основних принципах організації вступної кампанії 2022 року акцентував увагу відповідальний секретар приймальної комісії Сергій Ковалевський. Зокрема, Сергій Сергійович акцентував увагу на важливості чіткої, професійної та якісної профорієнтаційної роботи з майбутніми вступниками шляхом урізноманітнення прийомів і методів проведення профорієнтаційних заходів. Вступ на ОС «Бакалавр» передбачає обов’язкове складання ЗНО, а на ОС «Магістр» – ЄВІ з іноземної мови (+ ЄФВВ для галузей знань 05, 06, 07, 08, 28, 29). Реєстрація на ЄВІ, ЄФВВ для вступу до магістратури розпочнеться з 26 квітня, а подача документів для усіх категорій вступників (окрім пільгових) стартуватиме з 14 липня та відбуватиметься через електронні кабінети.

Декан факультету ветеринарної медицини, академік Микола Цвіліховський для доповіді обрав тему забезпечення здоров’я учасників освітнього процесу в умовах пандемії. В цілому він підтвердив правильність обраного курсу керівництва університету щодо змішаного навчання: одночасного очного для частини студентів з дотриманням санітарно-епідеміологічних обмежень та дистанційного. Єдиним шляхом подолання пандемії він вбачає вакцинацію. На жаль, як зазначив Микола Цвіліховський, нинішньою пандемією криза може не завершитися, адже в світі ще багато збудників різноманітних хвороб, проти яких людство ліків не винайшло.

Директор Боярської лісової дослідної станції Анатолій Карпук презентував результати практичного навчання студентів університету попереднього року, а також окреслив перспективи її проведення в цьому році.

Директор наукової бібліотеки Тетяна Кіщак презентувала сучасні засоби перевірки текстів наукових, навчальних робіт на плагіат та акцентував на необхідності дотримання академічної доброчесності.

Декан факультету інформаційних технологій Олена Глазунова, детально представила інформацію про сучасний електронний освітній простір сучасного університету. Вона зупиналася на особливостях застосування окремих його компонентів та розкрила можливості, які ще не відомі усім НПП. Окремо було акцентовано увагу на аналітичних даних, які доступні для керівників підрозділів, що дозволяють моніторити та впливати на хід дистанційного навчання студентів. На завершення виступу Олена Григорівна розказала про можливості корпоративного акаунту Google, що дозволяють покращити щоденну роботу кожного науково-педагогічного працівника університету.

Директор ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження Віктор Каплун поінформував учасників семінару про можливості системи моніторингу "Електронний журнал" для контролю за відвідуванням навчальних занять студентами в університеті. Цей цікавий стартап існує вже майже рік у межах ННІ і після необхідних доопрацювань може вийти на загальноуніверситетський рівень.

Про можливості застосування корпоративного акаунту та програмного забезпечення Google Meet у освітньому процесі розповів начальник інформаційно-обчислювального центру Віктор Теплюк. Сьогодні університет має широкі можливості для проведення навчальних онлайн-зустрічей, затримка виникає за тимчасовою неготовністю деяких викладачів застососувати маловідомі їм програмні рішення.

Завдяки яскравому та емоційному виступу заступника декана факультету інформаційних технологій Андрія Блозви учасники семінару змогли зануритися у цікаві особливості застосування платформи Cisco Webex для організації освітнього процесу, проведення відеоконференцій та перспективи проведення брендованих факультетських чи інститутських заходів із використанням потужніх можливостей цього програмного забезпечення.

Запрошений гість семінару, головний спеціаліст відділу взаємодії з органами місцевого самоврядування, моніторингу та позапланового контролю Управління державної служби якості освіти у м. Києві Владислав Белан представив огляд технологій дистанційного навчання у європейських університетах в умовах пандемії коронавірусної хвороби. Учасники семінару змогли переконатися, що досвід нашого університету з організації освітнього процесу в умовах карантину не менший, а у багатьох випадках значно більший, ніж у закордонних колег.

Про основні вимоги та поради для успішного проходження атестації до електронного навчального курсу у своїй доповіді поінформувала присутніх начальник відділу електронних навчальних ресурсів Центру дистанційних технологій навчання Ірина Хлястікова.

Багато цікавої та практичної інформації щодо практичних аспектів зйомки та монтажу навчальних відеозаписів змогли дізнатися учасники семінару від завідувача відділу потокового відео Центру дистанційних технологій навчання Андрія Петлицького. Були продемонстровані можливості програмного забезпечення Open Broadcaster Software, Adobe Premiere Pro та надані рекомендації щодо вибору обладнання для організації відеозйомок навчальних матеріалів.

Своїм досвідом застосування технологій створення інтерактивного цифрового контенту для дистанційного навчання студентів поділився керівник Центру дистанційних технологій Максим Мокрієв. Для учасників цікавим було дізнатися, що усі запропоновані рішення вже реалізовані на університетському інформаційному порталі Elearn, тому вже завтра всі вони можуть бути інтегровані у авторські електронні навчальні курси.

На завершення семінару-навчання організаторами було передбачено психологічний блок виступів. В умовах сьогодення змішаний формат навчання студентів вимагає від викладачів постійної мобілізації і готовності до роботи, тому профілактика синдрому професійного (емоційного) вигорання НПП в умовах пандемії була темою виступу доцента кафедри психології Людмили Омельченко. Вона чітко охарактеризувала сучасні умови роботи НПП, фактори, що впливають на його психіку, та надала поради як боротися з негативними явищами, що впливають на психіку людини.

Завідувач кафедри психології Ірина Мартинюк розповіла про особливості навчальної мотивації студентів та провела невеликий тренінг для учасників семінару з використанням платформи Kahoot!

Завершуючи зустріч проректор з науково-педагогічної роботи Василь Шинкарук подякував учасникам за активність, поради та рекомендації, які прозвучали від них за два дні семінару-навчання, повідомив про плани керівництва університету щодо майбутніх подібних зустрічей та порадив берегти своє здоров'я для результативної роботи у новому семестрі.

 

Джерело: https://nubip.edu.ua/node/104654

               https://nubip.edu.ua/node/104712