Гурткова робота при підготовці висококваліфікованого фахівця в галузі

будівництва та цивільної інженерії

Залучення студентів до творчої роботи - важливий напрям формування якісного рівня освіти, який задовольняє потреби майбутніх спеціалістів в інтелектуальному і професійному розвитку.

Науково-технічна революція, збільшивши обсяг наукової і технічної інформації, зумовила "старіння" інформації, швидке знецінення набутих знань. Важливо не стільки дати студентам в короткий термін максимум інформації, скільки навчити самостійно орієнтуватися в потоках інформації та ефективно її використовувати. А це стає можливим тільки через набуття досвіду творчої та наукової роботи в процесі навчання.

Наукова діяльність студентів - явище складне і багатогранне. Вирішувати це непросте завдання на практиці, коли виникає необхідність враховувати вікові особливості та можливості студентів, їх загальноосвітню підготовку, специфіку кожної навчальної дисципліни, рівень підготовки самого викладача, а також специфіку навчального процесу в такому навчальному закладі, як коледж, дуже важко. Окрім того, навчальний матеріал, вкладений в підручник, не відтворює структуру науки в цілому. Якщо уважно проаналізувати підручники і, зокрема, з економічних дисциплін, то в кожному з них знайдемо описовий матеріал, який тільки пояснює та диктує.

Щоб успішно управляти науковою роботою студентів, динамікою її складових елементів, викладачеві необхідно чітко уявляти її головні завдання: який об'єкт дослідження обрати і які методи та процедури застосувати. Стратегічним напрямом є передбачення таких умов, засобів, форм змісту діяльності, які є найбільш сприятливими та оптимальними для розвитку і удосконалення наукової роботи.

У заохоченні студентів до наукової роботи та її організації важливим є відбір і відтворення таких логічних конструкцій, які б могли б виступити: інструментом пізна­вальної діяльності; інструментом творчої діяльності; засобом, що забезпечує перехід від фіксованих форм знань до творчих та наукових.

Творчість не народжується на пустому місці. Досвід роботи з розвитку творчої активності говорить, що більшість студентів, які навчаються в коледжі, не одержали навичок дослідної роботи в школі, а деякі достатньо різко відвертають необхідність розробляти та обґрунтовувати свою точку зору на ту чи іншу запропоновану викладачем ситуацію. В зв'язку з цим ми пе­редбачили ланцюжок послідовник кроків "від простого до складного", намагаємося навчити майбутнього спеціаліста творчо усвідомлювати, що відбувається.

Загальні відомості про гурток

Гурток Технолог було створено за ініціативи викладачів циклової комісії будівельних  дисциплін і студентів-бакалаврів спеціальності будівництво та цивільна інженерія ВСП «РФК НУБіП України» 2017р. Керівником наукового гуртка призначено викладача вищої категорії к.т.н. Шаперчука С.В., Саовського Т.А. та Чорну І.В., Активними учасниками в роботі гуртка є студенти технічного відділення всіх курсів навчання. Засідання гуртка проводяться 2 рази на місяць, протягом року в аудиторії №5. Тематика засідань гуртка обиралася з міркувань забезпечення підвищення мотивації студентів до навчання, активізації їх творчої і дослідницької роботи.

 

Мета роботи гуртка

Головна мета впровадження досягнень науково-технічного прогресу, в навчальний процес та у проектуванні будівель і споруд:

  • використання комп’ютерних програм, презентацій, навчальних фільмів;
  • забезпечення активної участі студентів у проведенні конференцій, конкурсів на кращу роботу, семінарів;
  • навчання методиці й способом самостійного вирішування завдань і одержання навичок роботи в колективах;
  • сприяння поглибленому вивченню навчального матеріалу з навчальних дисциплін фахового напрямку.

У ході організації роботи наукового гуртка проводиться діяльність, яка спрямована на реалізацію європейського вибору України у рамках загальної тематики: «Проблеми та перспективи розвитку сучасного будівництва». Для цьогопроводиться пошук, аналіз різноманітних рішень, досягнень, ідей, винаходів по вдосконаленню та втіленню в будівельну галузь.

Присвячено діяльність гуртка «Технолог», на заняттях якого студенти обговорюють проблеми, пов’язані з перспективами розвитку будівництва України в загальноєвропейському економічному, соціально-політичному та культурному просторі. Саме тут студенти аналізують хід та результати своєї творчої, дослідницької роботи з проблем швидкого та сучасного розвитку населених пунктів, готують спеціальні повідомлення, доповіді, фільми, а також оформляють зібрані матеріали у вигляді публікацій та статей сучасного розвитку населених пунктів. Своєрідним підсумком цієї роботи стали засідання гуртка, проведення навчальних практик з використанням електронно-обчислювальної техніки.

Особлива увага приділяється й розвитку практичних навичок студентів, зокрема:широке використання систем автоматизованого проектування; використання у проектуванні найсучаснішого комп’ютерного забезпечення; швидка обробка даних; використання досягнень науково-технічного прогресу при виконанні курсових та дипломних проектів.

Основні напрямками роботи наукового гуртка «Технолог»:

  • поглиблене вивчення сучасних технологій у будівельній галузі;
  • вивчення проблем та перспектив розвитку сучасного будівництва;
  • проведення науково-дослідної роботи;
  • впровадження досягнень НТП у вивченні будівельних дисциплін;
  • поповнення науково-нормативної бази гуртка;
  • вдосконалення програмного забезпечення для виконання розрахунків при проведенні лабораторних, практичних робіт, проведення геодезичних практик, курсового та дипломного проектування.

Науково-дослідна робота:

  • збереження та поповнення науково методичної бази кабінету «Технології і організації будівництва», тобто ремонт та перенесення в електронних вигляд вітчизняної літератури, плакатів;
  • збереження – сканування з використанням сучасної техніки плівок, які були зроблені у 70-80 роках Харківським заводом;
  • поповнення новою науково-технічною літературою кабінету №5 «Технології і організації будівництва»;
  • поповнення нормативною літературою кабінету №5 «Технології і організації будівництва»;
  • поповнення науковими фільмами та презентаціями кабінету №5 «Технології і організації будівництва» які будуть використані при викладанні будівельних дисциплін;
  • сканування та переведення у зручний електронний формат для студентів науково-технічної та нормативної літератури яка є БІЦ коледжу;
  • написання комп’ютерних програм які будуть використані для проведення лабораторних, практичних робіт, проведенні навчальних практик та виконанні курсового і дипломного проектування;
  • вдосконалення, перероблення та оновлення новою нормативною базою існуючих комп’ютерних програм;
  • проведення екскурсій на будівельні майданчики нашого міста;
  • зустрічі та дискусії з працівниками будівельних організація (використання нової сучасної техніки, матеріалів, технологій у будівництві та перспективи розвитку будівництва нашого міста).