Підсумки роботи юридичного відділення у поточному навчальному році

Юридичне відділення

23 березня 2020

Звіт завідувача юридичного відділення

Юридичне відділення  здійснює підготовку молодших спеціалістів за    спеціальністю   081 Право.

Формування контингенту студентів відбувається згідно з Правилами прийому до коледжу у відповідності з ліцензованим обсягом прийому (ліцензований обсяг прийому становить 75 осіб). Навчальні плани і програми  на відділені виконуються у повному обсязі.

Контингент студентів на даний час  становить 167 студентів, за державним замовленням 77  та 90 за повну оплату вартості навчання, що об’єднані у 7 навчальних груп.

В розрізі по курсам: 52 студенти навчається на ІІ курсі, 64 студенти навчається на ІІІ курсі, 51 студент навчається на IVкурсі. З них хлопців – 56, дівчат –111. Міських дітей – 87, з них з м. Рівне – 59, сільських – 80, з інших областей – 14 студентів.

На відділенні є соціально захищені студенти: 5 студентів – діти-інваліди: Голубош Ганна – 21-Ю група, Немировський Сергій – 22-Ю група, Денисюк Дмитро – 41-Ю група, Рубель Віталій – 41-Ю група, Юзік Наталія – 41-Ю група, малозабезпечені студенти: Цикун Валентина – 21-Ю група, Адамчук Софія – 31-Ю група, Дацький Олександр – 31-Ю група, Скаржинець Лілія – 33-Ю група, Єремейчук Інна – 33-Ю група. В студентки Булак Інни – 21-Ю група батьки позбавлені батьківських прав. Батьки наших студентів  Канавської Зоряни – 31-Ю група, Багінської Єлизавети – 21-Ю групи, Григоренко Аліни – 22-Ю групи, Овсієнко Владислава – 22-Ю група, Дмитрук Іванни – 22-Ю група, Леця Іллі – 22-Ю група, Музичука Данила – 22-Ю група, Потичко Ольги – 22-Ю група мають статус учасників бойових дій.

До складання зимової заліково-екзаменаційної сесії було допущено 170 студентів. Абсолютна успішність складає 100%, якісна успішність – 72,9% (в минулому навчальному році – 61,5%). Найвища якісна успішність в групі 33-Ю – 89,5% (куратор Ільїн В.А.), а також в групах 21-Ю – 88,5%(куратор Басюк О.П.),  41-Ю – 85,2% (куратор Купчишина Т.В.),  31-Ю – 84,0% (куратор Навозняк Л.М.). Найнижча якісна успішність в групі 22-Ю – 40,7% (куратор Чорнобрива О.В.). На «відмінно» сесію склав 31 студент (в порівнянні з минулим навчальним роком – 27):

21-Ю – 5 студентів (куратор Басюк О.П.)

22-Ю – 0 студентів (куратор Чорнобрива О.В.)

31-Ю – 7 студентів (куратор Навозняк Л.П.)

32-Ю – 1 студент (куратор Захарчук В.М.)

33-Ю – 5 студентів (куратор Ільїн В.М.)

41-Ю – 9 студентів (куратор Купчишина Т.В.)

42-Ю –  4 студенти (куратор Троцюк В.В.)

Процент відвідування по відділенню становить 97,7% ( в минулому навчальному році 97,5%).

 Перед початком навчального року складається графік навчального процесу, а також робочі навчальні плани, план роботи відділення, заходи щодо проведення заліково-екзаменаційних сесій. Впродовж року ведеться аналіз успішності студентів, приймаються заходи щодо забезпечення якісної успішності на відділенні. Здійснюється систематичний контроль кураторами та завідувачем відділення за організацією навчального процесу шляхом відвідування відкритих та поточних занять викладачів, перевірки дотримання розкладу аудиторних занять та навчальних і виробничих практик ступеню відповідності тематики аудиторних занять навчальній та робочій програмам дисциплін і практик.

За результатами контролю та пропозиціями кураторів заохочуються студенти відділення, які нагороджуються преміями, грамотами та подяками.

Здійснюється на відділенні і така форма контролю як взаємовідвідування з аналізом навчальних занять і виховних заходів. Ця форма контролю носить індивідуальний характер, має за мету не лише контроль діяльності педагогічних працівників, а й надання методичної допомоги. Особисто мною відвідано за І семестр 2019-2020н.р. 18 занять.

       Відповідно до Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 2 червня 1993 р. № 161 у коледжі з 20 по 26 червня 2019 р. працювала Державна кваліфікаційна комісія по перевірці підготовки спеціалістів та присвоєння їм кваліфікаційного рівня молодший спеціаліст з права зі спеціальності 5.03040101 „Правознавство”  та 081 « Право».

Склад комісії: голова – Біленчук П.Д. – кандидат юридичних наук,професор Київського університету права Національної академії наук України, заступник голови – Талімончук О.Г. – заступник директора коледжу з виховної роботи,  члени комісії – викладачі циклової комісії юридично-соціальних дисциплін   Басюк О.П.,Яткевич І.І., секретар комісії – Чорнобрива О.В.

ДКК працювала згідно з розкладом державних екзаменів, затвердженим директором колледжу Корсуном Я.П.

До державної атестації було допущено 48 студентів денної форми навчання, які в повному обсязі виконали план теоретичного і практичного навчання. Державній кваліфікаційній комісії були представлені всі необхідні документи – зведені відомості про виконання студентами навчального плану, курсових робіт, навчальної та виробничої практики, екзаменаційні білети, тести.

Студенти здавали один кваліфікаційний комплексний екзамен зі спеціальних дисциплін: цивільне та сімейне право, кримінальне право,теорія держави і права. Екзамен проводився за білетами, складеними та затвердженими у повній відповідності із навчальними програмами, а також у формі тестування з дисципліни «Теорія держави і права», включаючи і вирішення практичних завдань.

         Завдання для державної атестації розроблені відповідно до освітньо-професійної програми молодшого спеціаліста з метою здійснення комплексної перевірки теоретичних знань, практичних умінь та навичок з напрямів діяльності молодших спеціалістів, які передбачені освітньо-кваліфікаційною характеристикою, що дає можливість зробити висновок про готовність випускника до роботи з даного фаху.

18 студентів отримали дипломи з відзнакою:

1.Буката Андрій Русланович

  1. Васільєва Катерина Олексіївна
  2. Йонтко Анастасія Русланівна
  3. Кузьма Наталія Вікторівна
  4. Музичка Микола Віталійович
  5. Приварська Олександра Юріївна
  6. Синиця Анастасія Сергіївна
  7. Степанюк Вадим Олександрович
  8. Шевчук Катерина Дмитрівна
  9. Яцюк Микола Миколайович

11.Дорошко Анастасія Валентинівна

  1. Климчук Анна Олександрівна

13.КордонецьІванна Олександрівна

  1. Ляхович Оксана Вікторівна
  2. Семйонова Ольга Євгенівна

16.Стасюк ДінаСергіївна

17.Христюк ІринаОлександрівна

18.ЯсинськаМаріяВікторівна

 

          Результати складання державних екзаменів:

41-Ю

„відмінно” – 16

„добре” – 10

„задовільно” – 0

Якісна успішність становить 100  %

42-Ю

„відмінно” – 13

„добре” – 6

„задовільно” – 3

Якісна успішність становить 86,4 %

 

Якісна успішність по відділенню – 93,8 %

Абсолютна успішність – 100%

 

Узагальнені результати проведення державних екзаменів, підсумки роботи державної кваліфікаційної комісії обговорено на засіданні циклової комісії юридично-соціальних дисциплін та педагогічній раді коледжу.

 

95 % випускників відділення продовжують навчання у ЗВО ІІІ-IV р.а.

Національний університет біоресурсів і природокористування України – 16

Тернопільський національний економічний університет – 12

Національний юридичний університет імені Я.Мудрого – 7

Національний університет  «Острозька академія» –2

Національний університет водного господарства та природокористування– 3

Рівненський інститут Київського університету права НАНУ –1

Львівський національний  університет імені Івана Франка – 1

 

В міжсесійний період проводились група аналізу відділення в листопаді 2019 року(викликалося 26 студентів) та група аналізу  коледжу  (викликалося 14 студентів).

За підсумками  минулого семестру отримують стипендію 34 студенти, що становить 45%, соціальну стипендію отримують 7 студентів.(Голубош Г., Овсієнко В., Булак І., Багінська Є., Канавська З., Денисюк Д., Рубель В.).

        Викладачами коледжу в повному обсязі розроблено робочі програми навчальних дисциплін, плани семінарських занять, методичні вказівки та індивідуальні завдання для проведення практичних робіт, завдання для контрольних робіт, білети для заліків і екзаменів. Комплекси методичного забезпечення створено зі всіх дисциплін, передбачених навчальним планом. Методичні матеріали, розроблені відповідно до встановлених вимог, містять перелік навчальних підручників і посібників та Інтернет-ресурсів, рекомендації для самостійного вивчення курсу та індивідуальної роботи студентів, критерії оцінювання знань студентів. Разом з тим потрібно навчально-методичне забезпечення дисциплін постійно удосконалювати і доповнювати новими методичними напрацюваннями, оскільки за нових технологій навчання воно відіграє важливу роль, особливо під час самостійної та індивідуальної роботи студентів, самоконтролю і контролю знань студентів.

        Для спеціальності  "Право" в бібліотечно-інформаційному центрі є 11200 книг та методичних посібників,   періодичні виданя, серед яких -  «Юридичний вісник України», «Право та юстиція», «Держава і право», «Урядовий кур’єр». Викладачами циклової комісії юридично-соціальних дисциплін створені електронні навчальні посібники, які здобувачі освіти самостійно опрацьовують у читальному залі. Але потрібно більше використовувати мультимедійні засоби навчання, активно використовувати в комплексі з іншими засобами відповідно до завдань навчального заняття. Щороку бібліотечний фонд поповнюється новими виданнями, що сприяє ефективному інформаційному забезпеченню навчального процесу.

Перелік лабораторій та кабінетів:

№ лаб.

Назва лабораторії

ПІБ завідувача лабораторії

69

Правове діловодство (навчальна юридична консультація)

Ільїн Вадим Анатолійович

 

 

 

№ каб.

Назва кабінету

ПІБ завідувач кабінету

6

Фізичного виховання

Бойко Людмила Анатоліївна

29

Соціально-економічних дисциплін

Купчишина Тетяна Володимирівна

53

Історії України

Коняхін Юрій Олександрович

72

Суспільних дисциплін

Лук’янчук Світлана Василівна

 

28

Фінансів та фінансового права

Матвійчук Любов Анатоліївна

 

20

Цивільного та сімейного права, цивільного процесу

Чорнобрива Ольга Вікторівна

37

Конституційного права

Матковська Ірина Дмитрівна

40

Трудового права, права соціального забезпечення і організації роботи з кадрами

Басюк Оксана Петрівна

42

Історії та теорії держави і права

Захарчук Володимир Михайлович

 

39

Охорони праці та безпеки життєдіяльності

Кушнірук Олександр Миколайович

 

18

Інформатики і обчислювальної техніки

Матвійчук Тетяна Адамівна

 

 

 

Основними завданнями навчально-виховного процесу на відділенні є і залишається забезпечення високої якості освіти, формування у майбутніх випускників життєво важливих компетентностей, навичок безперервної освіти, виховання самодостатньої, освіченої, конкурентоспроможної особистості.

Аналіз робочих програм навчальних дисциплін, комплексів методичного забезпечення дисциплін та наявних інформаційних ресурсів

свідчить про можливість застосування у навчальному процесі сучасних технологій навчання. Для забезпечення  високого рівня якісної освіти у навчальному процесі використовуються інноваційні педагогічні технології: модульно-рейтингова технологія навчання,  інтерактивні   технології. Разом з тим, потрібно ширше застосовувати використання мультимедійних засобів навчання, відеосупроводу занять, інтерактивних методів навчання, а не лише під час проведення відкритих занять, що  дозволить тримати високий рівень викладання спеціальних дисциплін, виконання курсових робіт, проходження навчальних практик, що передбачені навчальним планом.

Всі дисципліни відповідно до навчального плану та робочих навчальних програм з нормативних та вибіркових дисциплін робочого навчального плану підготовки фахівців зі спеціальності «Право»  освітньо-кваліфікаційного рівня молодший спеціаліст забезпечені навчальними посібниками, навчально-методичними матеріалами для проведення семінарських, практичних, лабораторних занять та для виконання індивідуальної самостійної роботи студентів.

Згідно з навчальним планом для підготовки фахівців  спеціальності   «Право» освітньо-кваліфікаційного рівня молодший спеціаліст за весь період навчання студенти виконують курсові роботи з дисциплін «Трудове право» і «Цивільне та сімейне право».

Викладачами циклової комісії юридичних дисциплін  Матковською І.Д., Яткевич І.П. розроблена тематика курсових робіт та методичні рекомендації щодо їх виконання . Вони містять загальні  вимоги щодо структури, змісту і оформлення робіт, процедуру захисту, список рекомендованої літератури. Захист курсових робіт здійснюється студентами перед комісією. Якість виконання курсовихробіт, їхня тематика та зміст відповідають вимогам навчального плану і програми відповідної дисципліни, напряму підготовки фахівців.

 

Якісна успішність з курсової роботи з дисципліни «Трудове право» становить в 31-Ю гр. – 92,6%, в 32-Ю гр. – 91,8%, (викладач Матковська І.Д.), по курсу – 92,2%.

Якісна успішність з курсової роботи з дисципліни «Цивільне та сімейне право» становить в 41-Ю гр. – 92,5% (викладач Яткевич І.П.), 42-Ю гр. –75,0% (викладач Ільїн В.А.), по курсу – 84,6%.

Обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми для здобуття кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста є практична підготовка студентів. Вона має на меті набуття студентом професійних навичок та вмінь.

Організація практичної підготовки молодших спеціалістів за спеціальністю «Право» в коледжі здійснюється на підставі:

  • освітньо-кваліфікаційної характеристики та освітньо-професійної програми підготовки молодшого спеціаліста зі спеціальності 081Право;
  • Положення про проведення практики студентіввищихнавчальнихзакладівУкраїни, затвердженого наказом МіністерстваосвітиУкраїни №93 від 08.04.93;
  • типової програми практики для спеціальності081Право, затвердженоїНауково-методичним центром аграрної освіти 19 травня 2017 року.

Навчальна практика проводиться після засвоєння студентами відповідних знань з дисциплін. Термін практики визначається навчальним планом.  Плани практик розробляються на основі типової програми практик та розглядаються на засіданні циклової комісії і затверджуються заступником директора з виробничої  роботи.

З метою ефективноїорганізації і проведення практичного навчання з усіхвидів практики створено комплекси методичного забезпечення.Керівниками практики є викладачі, які  маютьосвіту за фахом та практичний досвідроботи.

Відповідно до типової програми викладачами Матковською І.Д., Чорнобривою О.В., Гулюком С.І., Яткевич І.П. розроблено методику виконання звіту-щоденника з виробничої практики студентами спеціальності «Право».

Мета практичного навчання – закріплення теоретичних знань, отриманих в процесі навчання, формування у студентів професійних умінь і навичок,    а також прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи в умовах реального виробництва.

Базами для проходження виробничої  практики є підприємства, установи та організації, сільськогосподарські підприємства різних форм власності, нотаріальні контори як державні, так і приватні, сільські, селищні, міські, районні, обласні Ради, державні виконавчі служби, судові та правоохоронні органи, інші структурні підрозділи. З усіма базами практики укладено договори.

Результати проходження виробничої практики за 2018-2019н.р.:

41-Ю група – 100% (викладачі Матковська І.Д., Яткевич І.П.)

42-Ю група -  83,4% (,викладачі Чорнобрива О.В., Гулюк С.І.)

Разом по відділенню – 91,7%

 

З метою забезпечення взаємозв’язку теоретичного і практичного навчання та систематизації знань студентів, формування та розвитку практичних умінь і навичок, необхідних для здійснення професійної діяльності у  коледжі діє Навчальна юридична консультація. Навчальна юридична консультація створена з метою забез­печення взаємозв’язку теоретичного і практичного навчання та систе­матизації знань студентів шляхом вирішення виробничо-ситуаційних проблем, надання безкоштовних юридичних послуг для малозабезпечених верств населення  студентами юридичного відділення. Очолює навчальну юридичну консультацію викладач юридичних дисциплін, адвокат Ільїн В.А.З початку навчального року до юридичної консультації за наданням правової допомоги звернулося 11 громадян, з них 4 – працівники коледжу та 5 студенти. Основні питання, які розглядалися – це соціально-побутові: оплата комунальних послуг, оформлення субсидії.

Виховна робота.  Організація контролю виховної роботи включає контроль виконання плану виховної роботи закладу, який складається на навчальний рік. На підставі загального плану виховної роботи куратори груп складають плани виховної роботи в навчальних групах.  Виховні заходи, передбачені  бібліотечно-інформаційним центром та зі спортивно-масової роботи і фізичного виховання, включено до плану виховної роботи.  Контроль за проведенням виховної роботи здійснюється в період підготовки та виконання запланованих заходів загального плану виховної роботи методом відвідування заходів та аналізу їх проведення.  Я, як завідувач відділенням беру участь у  виховних заходах, які проводяться на рівні коледжу, зокрема, «Приймаємо в студентську родину»,  «Ми заявляємо про себе»,   «Краса коледжу» (студентка 31-Ю гр. Канавська Зоряна стала переможницею конкурсу, а студент 21-Ю гр. Самедов  Тимур зайняв ІІ місце). Студенти відділення беруть активну участь в спортивних змаганнях, захищаючи честь коледжу.

Разом з кураторами груп проводжу огляд санітарно-побутових умов студентів, які проживають у гуртожитках №1та№2 ( 15 хлопців і 43 дівчат), всього 58 студентів.

Студенти відділення приймають активну участь в студентському самоврядуванні коледжу, зокрема, Степанюк Яна – секретар студентського профкому, Лупак Віталій – член студентського профкому, Качан Оксана – член студентської ради коледжу, Мельник Діана – голова студентської ради гуртожитку №2.

Щотижня по понеділкам  проводиться старостат юридичного відділення, де обговорюється та аналізується успішність студентів, дисципліна по групах, відвідуваність занять, планується виховна робота.

09 грудня 2019 року були проведені батьківські збори відділення. На зборах були присутні 60 батьків, на яких обговорені важливі питання життя відділення та коледжу. Підтримується  зв'язок з батьками студентів відділення, куратори та старости груп своєчасно інформують батьків про стан навчання студентів, особливо тих, які мають академічні заборгованості та пропуски занять без поважних причин.

Гулюк С. І., завідувач юридичного відділення