Моніторинг використання викладачами коледжу ІКТ у професійній діяльності

Відділення програмування

02 грудня 2017

До Міжнародного дня комп’ютерної грамотності, який відзначають 2 грудня, цикловою комісією програмування та інформаційних дисциплін проведено моніторинг використання викладачами коледжу інформаційно-комп’ютерних технологій в професійній діяльності. У ВСП «Рівненський коледж НУБіП України» працює 88 викладачів. 15 викладачів циклової комісії програмування та інформаційних дисциплін не брали участь в анкетуванні. Також анкету розміщено на сайті коледжу для он-лайн тестування.

Анкета, яку підготувала Матівйчук Тетяна Адамівна, голова циклової комісії, містить 14 запитань. Загальна кількість опитаних 56 викладачів.

Рис. 1. Діагарама участі викладачів різних ЦК в анкетуванні

Всі опитані вказали, що систематично використовують ІКТ в професійній діяльності. А саме робота в текстовому редакторі, виконання розрахунків за допомогою електронних таблиць, створення презентацій, опрацювання графічних зображень, фото чи відео, робота з електронною поштою та мережею Інтернет. Викладачі зазначили, що не працюють в технологіях створення веб-сайту та ведення блогів.

Статистика проведення навчальних занять із застосуванням ІКТ:

  • для проведення відкритих занять – 53 викладачі,
  • під час викладання нового матеріалу – 49 викладачів,
  • для проведення тестування для визначення рівня навчальних досягнень студентів – 29 викладачів,
  • для самостійної роботи студентів – 33 викладачі,
  • на заняттях використовують Інтернет-технології, хмарні сервіси – 36 викладачів.

Рис. 2. Діагарама проведення навчальних занять із застосуванням ІКТ

На запитання «Як часто використовуєте ІКТ на заняттях?» зазначили:

  • кожне заняття – 19 викладачів,
  • 1-2 рази в місяць – 32 викладачів,
  • рідко – 5 викладачів,
  • для проведення відкритих занять – всі опитані.

Рис. 3. Діаграма проведення навчальних занять із застосуванням ІКТ

Слід відзначити, що всі опитані різнобічно застосовують і веб-технології. Це  участь викладачів у Інтернет-конференціях, наявність в кожного електронної скриньки та хмарного диску, які застосовують для співпраці з студентами. Також викладачі мають електронні комплекси дисциплін, які викладають та розміщують свої методичні розробки на веб-сайті коледжу чи відділень.

Рис. 4. Діаграма наявності електронних комплексів методичних матеріалів дисциплін

Анкетування показало, що викладачі підвищують рівень комп’ютерної грамотності на педагогічних читаннях, семінарах-практикумах та майстер-класах.

В анкеті відзначено про потребу викладачів і далі підвищувати рівень комп’ютерної грамотності за технологіями: створення тестів для визначення рівня навчальних досягнень студентів, робота в мережі Інтернет, створення Web-сайту, ведення блогу. Це дає підказку спланувати та провести майстер-класи за такими напрямами під час проведення педагогічних читань у коледжі.

Тетяна Матвійчук, голова циклової комісії

програмування та інформаційних дисциплін